Lilian Baetens

🏠 » Organizers » Lilian Baetens

Even voorstellen: Mijn naam is Lilian Baetens en ik woon in Blerick.

Na het behalen van de HBO opleiding BDI academie heb ik enkele jaren gewerkt binnen het Informatiewezen. Mijn hart ging echter uit naar de sociale/ dienstverlenende sector. Zodoende kwam ik terecht bij de Stichting Kenniscentrum, waar ik 13 jaar als re-integratieconsulent voor bijzondere doelgroepen (Psychosociale problematiek, lichamelijk gehandicapten en verstandelijk beperkten) heb gewerkt.

In 2009 besloot ik om een eigen onderneming op te zetten en ben ik de NBPO-opleiding tot Professional Organizer gaan volgen. Tevens volgde ik een cursus “Budgetcoach” (NHA) en de opleiding voor Binnenhuisarchitectuur” (LOI). De combinatie van scholing en praktijkervaring, zowel privĂ© als tijdens mijn werkzaamheden, hebben mij de tools gegeven om als Professional Organizer aan de slag te gaan!

Als mens kan ik mijzelf het beste omschrijven als iemand die graag anderen helpt en een steuntje in de rug wil geven. Daarnaast ben ik geduldig en kan ik zeer goed luisteren.

Tevens beschik ik over een goed analytisch vermogen. Bij mij staat de mens centraal!

 De doelgroepen waarmee ik voornamelijk werk zijn:

  • Particulieren
  • Particulieren die via de WMO een PGB hebben
  • Particulieren met LGF
  • Particulieren met chronische verzameldwang (Obsessief compulsieve stoornis)
  • ZZP’ers
  • Kleine bedrijven

Ik ben gespecialiseerd in:  Timemanagement, Budgettering, Administratie, Opruimen en herinrichting woning/werkplek bij particulieren en zzp’ers.

Wat vind ik interessant aan mijn beroep:

Door het hoge leeftempo, de grote werkdruk en de toenemende informatiestromen hebben steeds meer mensen moeite om hun administratie, huishouden en dagplanning op orde te houden. Chaos in huis creëert chaos in het hoofd en vreet energie.

Praktisch Organiseren stelt orde op zaken in onoverzichtelijke situaties. Ik lever advies en concrete hulp bij het organiseren en georganiseerd houden van woon- en werkruimtes, het efficiënt indelen van de beschikbare tijd, het ordenen van administraties en geldstromen en het optimaal benutten van energie.

Het interessante aan mijn vak als Professional Organizer is om mensen te helpen keuzes te maken die hen in staat stellen gestructureerder te denken en te werken en zodoende meer grip te krijgen op hun leven. Juist als Organizer kan ik het gat vullen tussen de therapeut/psycholoog en de praktijksituatie van de cliënt.

Tevens verzorg ik lezingen en workshops met o.a. als thema  “Time management” / “Orde op zaken”.

Mijn motto is: “Rust in ruimte en hoofd”

 meer info

Heb jij ondersteuning of advies nodig? Neem geheel vrijblijvend contact op met een organizer bij jou in de buurt!