Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is foto-lilian-1-694x1024.jpg
Blerick
06-39792850

Na het behalen van de HBO opleiding BDI academie heb ik enkele jaren gewerkt binnen het Informatiewezen. Mijn hart ging echter uit naar de sociale/ dienstverlenende sector. Zodoende kwam ik terecht bij de Stichting Kennniscentrum, waar ik 13 jaar als re-integratieconsulent voor bijzondere doelgroepen (Psychosociale problematiek, lichamelijk gehandicapten en verstandelijk beperkten) heb gewerkt.

In 2009 besloot ik om een eigen onderneming op te zetten en ben ik de NBPO-opleiding tot Professional Organizer gaan volgen. Tevens volgde ik een cursus “Budgetcoach” (NHA) en de opleiding voor Binnenhuisarchitectuur” (LOI).

De combinatie van scholing en praktijkervaring, zowel privé als tijdens mijn werkzaamheden, hebben mij de tools gegeven om als Professional Organizer aan de slag te gaan!

Als mens kan ik mijzelf het beste omschrijven als iemand die graag anderen helpt en een steuntje in de rug wil geven. Daarnaast ben ik geduldig en kan ik zeer goed luisteren.

Tevens beschik ik over een goed analytisch vermogen. Bij mij staat de mens centraal!

 De doelgroepen waarmee ik voornamelijk werk zijn:

  • Particulieren
  • Particulieren die via de WMO een PGB of via de AWBZ een PAB  hebben
  • Particulieren met LGF
  • Particulieren met chronische verzameldwang (Obsessief compulsieve stoornis)
  • ZZP’ers
  • Kleine bedrijven

Ik ben gespecialiseerd in: AWBZ/WMO/OCS particulieren en ZZP’ers.

Wat vind ik interessant aan mijn beroep:

Door het hoge leeftempo, de grote werkdruk en de toenemende informatiestromen hebben steeds meer mensen moeite om hun administratie, huishouden en dagplanning op orde te houden. Chaos in huis creëert chaos in het hoofd en vreet energie.

Praktisch Organiseren stelt orde op zaken in onoverzichtelijke situaties. Ik lever advies en concrete hulp bij het organiseren en georganiseerd houden van woon- en werkruimtes, het efficiënt indelen van de beschikbare tijd, het ordenen van administraties en geldstromen en het optimaal benutten van energie.

Het interessante aan mijn vak als Professional Organizer is om mensen te helpen keuzes te maken die hen in staat stellen gestructureerder te denken en te werken en zodoende meer grip te krijgen op hun leven. Juist als Organizer kan ik het gat vullen tussen de therapeut/psycholoog en de praktijksituatie van de cliënt.

Tevens verzorg ik lezingen en workshops met o.a. als thema  “Time management” / “Orde op zaken”.

Mijn motto is: “Rust in ruimte en hoofd”

 meer info

This Post Has 3 Comments

  1. Danielle Roghair

    Goedemorgen, met interesse naar jouw verhaal en hoe je je eigen onderneming bent gestart zie ik enige gelijkenis in mijn wens voor de toekomst. Ik denk erover om professional organizer te worden met name ook voor mensen met een beperking en of psychische problematiek. Ik werk nu 16 jaar binnen deze zorg en zie dat er juist op dit vlak soms goede ondersteuning mist door tijdgebrek. Is er bij jouw weten een manier om deze vorm van zorg voor de client vergoedt te krijgen door de wmo/ awbz? Ik hoop van je te horen.

    1. Beste Danielle,
      Ik heb je reactie doorgestuurd naar Lilian, die helaas nog niet in staat was om te reageren.
      Om alvast een korte reactie te geven: de inzet van een professional organizer kan in bepaalde gevallen inderdaad vergoed worden vanuit de WMO. Maar dat is altijd afhankelijk van de casus.
      Hartelijke groet,
      Patrice Gorissen

  2. Lilian Baetens

    Beste Daniëlle.

    Cliënten kunnen zelf bij de gemeente een pgb aanvragen voor individuele begeleiding. Van daaruit kan een Professional organizer betaald worden.

    Groetjes Lilian

Geef een reactie