Diana van der Hoek,

St. Odiliënberg
Tel. 0475-535571/ 06-38062665

Professional Organizer bij De Opruimpraktijk 

en Verkoopstylist bij De Verkoopversneller

en Senior Organizers Limburg 

Waarom ben ik als Professional Organizer gaan werken?

Na ruim 20 jaar binnen de jeugdhulpverlening te hebben gewerkt heb ik in 2006 besloten om fulltime als zelfstandig ondernemer te gaan werken binnen ons bedrijf (Markant Woonservice) dat ik al sinds 1997 samen met man heb opgebouwd. Ik heb onze bedrijfsactiviteiten(verkoopstyling, boedelservice, klussenservice en een webwinkel) uitgebreid met mijn werk als professional organizer en ben gestart met “de Opruimpraktijk.”

Deze keus is mede tot stand gekomen vanuit mijn persoonlijke ervaring met mensen uit mijn directe omgeving. Ik zag dat sommige mensen door ziekte, burn-out of overlijden van een familielid de grip op hun huishouden en leven (tijdelijk) dreigden kwijt te raken.
Door hen te helpen bij het opruimen van hun woon-, of werkomgeving of door de organisatie van hun verhuizing samen met hen uit te voeren kregen zij weer hun energie en overzicht terug.

Vervolgens heb ik met succes de opleiding tot Professional Organizer bij NBPO (Nederlandse Beroepsvereniging Professional Organizers) afgerond.
Sinds 2007 ben ik officieel aangesloten bij deze beroepsvereniging.

Daarnaast heb ik in 2008 de opleiding tot verkoopstylist bij House of KIKI gevolgd en heb sinds  2012 beide takken van sport samengevoegd  in de bedrijfsnaam

“De Verkoopversneller en de Opruimpraktijk “.

Doelgroepen waar ik me vooral op richt zijn :

  • Senioren en hun mantelzorgers meer info Senior Organizers Limburg 
  •  Drukke tweeverdieners met of zonder kinderen
  • Alleenstaande werkende vrouwen

Wat mij verder heel erg aanspreekt is het bieden van maatwerk. En dat elke klant een andere aanpak vereist. Ik begeleid de klant tijdelijk in zijn/haar leven tot hij/zij zelf weer in staat is om de regie over zijn/haar leven op te pakken.

Wat zijn mijn specialisaties?

Ik heb als beroepskeuzeadviseur, hulpverlener, coach en trainer mensen zowel individueel en groepsgewijs begeleid binnen het onderwijs, het bedrijfsleven en de jeugdhulpverlening.  En ik beschik zowel over kennis als ervaring op gebied van gedrags-, gezins-, en opvoedingsproblemen. ( specialisme ADHD, autisme en hoarding)

Mijn kracht ligt in het goed luisteren, waarnemen en analyseren van problemen waar ik vervolgens een praktische oplossing voor kan aanbieden.

Daarnaast geef ik advies over het hergebruiken van spullen, over andere gebruiksfuncties en inrichting van bestaande ruimtes. Daar kan veel extra ruimte mee gecreëerd worden en kan ook veel geld bespaard worden.

Ik beschik over veel technisch praktisch kluservaring (door mijn opleiding en werkzaamheden als meubelmaker, bouwcoördinator binnen ons (klussen)bedrijf.

Ik kan met een heel klein budget, door gebruik van de juiste accessoires en door b.v een andere kleurgebruik snel een ander en opgeruimd effect creëren.

Als verkoopstylist zie ik heel snel wat en hoe een huis moet worden aangepakt om het goed verkoopklaar te maken en snel en voor een goede prijs verkocht te krijgen . 

Samenwerking:

Ook zoek ik graag naar samenwerking met mijn collega’s zoals bij de organisatie van de Landelijke Loslaatdag  en gezamenlijke aanbod voor de Senioren groep. 

Dit bericht heeft 1 commentaar

  1. Gerard Klein

    Dag Diana,
    Jouw artikel gelezen en daardoor geboeid geraakt! Wij gaan in Nijverdal(Overijssel) een grootschalig symposium houden voor senioren in april 2023. Wij zoeken daarvoor enkele landelijke sprekers. Indien daar voor jouw mogelijkheden voor zijn dan verneem ik dit graag. Indien de afstand te groot is ken je mogelijk iemand die in deze regio gevestigd is en waarmee ik contact kan opnemen.
    Ik zie graag binnenkort een reactie en indien je in overweging neemt om op dit verzoek in te gaan kan ik de nodige informatie toesturen.
    Met vriendelijke groet, Gerard Klein, bestuurslid S.O.S.(stichting ondersteuning senioren) gemeente Hellendoorn.

Geef een reactie