Kleiner wonen? Succes verzekerd!
Stel: u bent 78 jaar, weduwe of weduwnaar en uw beide kinderen wonen op tweeëneenhalf uur rijden bij u vandaan. U woont nog zelfstandig in een groot huis, maar gelet op uw leeftijd en enkele lichamelijke klachten die u dagelijks parten spelen, heeft u besloten te gaan verhuizen. U heeft een mooi seniorenappartement op het oog en moet zich gaan voorbereiden op de verhuizing.
Maar wat moet er dan allemaal aan werk verzet worden? U heeft mogelijk zo’n 40 jaar in dit huis gewoond en alhoewel u naar een ruim appartement gaat verhuizen, is er toch écht geen plek voor al uw spullen. Uw kinderen hebben al geprobeerd u te helpen met opruimen, maar dat was niet zo’n succes en heeft tot spanningen geleid.
Ontzorgen
Als professional organizer kan ik hen (en u) ontzorgen. In mij vindt u de geschikte persoon om u te helpen met het voorbereiden van uw verhuizing. Met mijn manier van werken zet ik u aan het denken over uw bezittingen. Vragen als “hebt u dit nog nodig?, hoe vaak gebruikt u dit?, wanneer hebt u het voor het laatst gebruikt?” helpen bij het uitzoeken. Daarbij wordt ook tijd besteed aan de herinneringen die spullen bij u losmaken; ik ben dol op mooie verhalen!
Ik werk in nauw overleg met uw kinderen. We hoeven niet alles met z’n tweeën te doen en zij staan er ook niet alleen voor. Alhoewel ze op afstand wonen, kunnen ze ook een zinnige bijdrage aan de voorbereiding van de verhuizing leveren. Juist die samenwerking zorgt ervoor dat de sfeer tussen u en uw kinderen goed blijft. Ik houd hen op de hoogte van de vorderingen en zoek in overleg met u en hen naar een goed heenkomen voor spullen die een tweede leven kunnen gaan leiden. Het geeft vaak troost voor alle betrokkenen te weten dat spullen goed terecht komen.
Verhuisklaar
Met respect voor uw wensen én voor uw spullen zorgen we in een intensieve, redelijk korte periode dat u verhuisklaar bent en dat u na de verhuizing niet in een té vol appartement terecht komt.
We zetten samen het tijdpad uit en overleggen met uw kinderen wie welke taak op zich neemt. Bepalen samen welke spullen u meeneemt, welke spullen u anderen gunt en welke spullen ik naar goede doelen in de omgeving breng. Dat doen we door kamer voor kamer na te gaan wat u al die jaren gebruikt en bewaard heeft. Dat geeft overzicht en daarmee houdt u zelf grip op het verhuisproces! Want de regie ligt bij u; ik help u met mijn ondersteuning. En zo maken we er samen een succes van verhuizen van groot naar klein!